Nauczysz się motywować,
ustalać zasady i egzekwować je,
bez powtarzania i złości.
Plan praktyki:
Polecenia, nakazy, rozkazy, to najgorsza forma mówienia o naszych oczekiwaniach.
Im więcej mówimy, tym mniej dzieci słuchają.
NAUCZYSZ SIĘ:
- Skutecznie motywować dorastające dzieci do wykonywania prostych obowiązków,
- Ustalać proste zadania i obowiązki, aby nastolatek pamiętał to, bez przypominania,
- Panować nad sobą, w trudnych sytuacjach.
DODATEK:
- Jak reagować na odpowiedzi "NIE" i przestać obawiać się odmowy, czy lekceważenia.
- Jak budować swój autorytet, aby Twoje słowa miały jeszcze więcej mocy.
- Jak zrobić z dziecka BOHATERA, gdy sobie z czymś nie radzi.
Odzyskasz poczucie wpływu na dorastające dziecko.
Złoszczenie się, to najgorsza forma nauki.
Im więcej mówimy, tym mniej uczymy.
Opadamy z sił, czujemy bezsens.
NAUCZYSZ SIĘ:
- doprowadzać do mądrych błędów, by błędy uczyły, a nie straszyły,
- panować nad sobą, by umieć wspierać dziecko,
- krok po kroku spokojnie uczyć odpowiedzialności.
Dziecko zauważy Twój spokój, będziesz dla niego ważną osobą.
Przypominanie to najgorsza forma uczenia odpowiedzialności.
Czym więcej przypominamy, tym mamy bardziej nieodpowiedzialne dzieci.
NAUCZYSZ SIĘ:
- uczyć innych, tak jak uczy Ogrodnik, nie jak POLICJANT,
- uczyć bez przypominania, zakazów, kar,
DODATEK:
- Jak krok po kroku, oduczysz dziecko oszukiwania lub okłamywania?
Dziecko będzie dumne z Ciebie, że jesteś jego nauczycielem.
Będzie mogło zwrócić się do Ciebie w każdej trudnej sytuacji.
Nie będzie chciało Cię kłamać czy oszukiwać.
Codziennie powtarzają się te same kłótnie?
Czujesz bezsilność, reagujesz agresją?
Jest coraz gorzej, opadasz z sił?
Szkoda na to życia!
NAUCZYSZ SIĘ:
- w jedną sekundę USPOKAJAĆ się i rozmawiać rzeczowo o problemach,
- mądrze bronić się przed agresją,
- powstrzymać agresję między dziećmi, nawet gdy się biją,
- uczyć dzieci reagowania na agresję, aby same umiały mądrze się bronić.
- mówić NIE na ciągłe powtarzające się prośby dziecka, bez powtarzania się i niepotrzebnych złości.
Gdybym miał w jednym zdaniu napisać o najważniejszej umiejętności rodziców, to wybrałbym to zdanie: Nauczysz się mądrze bronić przed agresją i nauczysz tego dzieci.
Teorii jest wiele — ważna jest praktyka.
Często szukamy wsparcia, ale otrzymujemy zupełnie coś innego.
Przychodzi wieczór, a zamiast satysfakcji czujemy rozczarowanie.
Kryzys własny lub rodziny to wyzwanie wielu rodziców, dlatego omówimy krok po kroku, plan wychodzenia z kryzysu.
NAUCZYSZ SIĘ:
- opanowywać emocje i skupiać się na najważniejszym,
- budować wewnętrzną pewność, by działać zdecydowanie, zanim będzie za późno.
DODATKOWO otrzymasz nagranie na temat KRYZYSU GRUPOWEGO
- Jak motywować do szukania rozwiązań? - szczególnie osoby, które spowodowały kryzys.
Wszyscy się garną do wychowania dzieci, jak jest dobrze, ale gdy mamy kryzys, zostajemy sami. Dodatkowo często słyszymy od naszej połowy, że to nasza wina, bo … . Trudne są to rozmowy, zazwyczaj nie prowadzą do rozwiązań. W tym tygodniu praktykujemy krok po kroku plan angażowania winnych kryzysu do współpracy i szukania rozwiązań.
Ciągłe pytania o najprostsze czynności mogą być bardzo męczące. W końcu, zamiast rozmawiać, wolimy zrobić coś sami. Niestety, w ten sposób nie uczymy dzieci pracy ani odpowiedzialności.
NAUCZYSZ SIĘ:
- Ograniczać czas spędzany przy telefonie i komputerze w zgodzie z sobą i dziećmi.
- Budować zasady, które będą działać długoterminowo, bez Twojego ciągłego przypominania.
- Ustalać listy zadań, dzięki którym unikniesz robienia wszystkiego w domu samemu.
Zasady i obowiązki, szczególnie umiejętnie wprowadzone, są fundamentem dobrego, wspólnego funkcjonowania na dłuższą metę.
Czasami nic nie działa, bo nastolatek jest nieobecny, obrażony, zamknięty. Dodatkowo mówi, że my go denerwujemy. A my widzimy, że jak nic nie zrobimy, to zmarnuje życie.
NAUCZYSZ SIĘ:
- Rozmawiać o trudnych wyzwaniach — gdy nastolatek jest nieobecny, obrażony,
- Budować STRATEGIĘ MOTYWOWANIA, gdy nastolatek nie chce rozmawiać,
- Motywować i wymagać, realizacji długoterminowych planów.
Towarzyszenie nastolatkowi w jego wyzwaniu, może być ekscytującą drogą dla nas i dzieci. Tylko wystarczy siebie zmotywować do przestrzegania kilku prostych zasad i zbudować na podstawie tego STRATEGIĘ MOTYWOWANIA. Serio, to wystarczy. Jeżeli umiesz skupić się na najważniejszym, to reszta może poczekać.
WSPARCIE
przez ROK i ...
Gotowe rozwiązania w 7 tygodni
Co tydzień, w czwartki o godzinie 20:00, spotykamy się na żywo, by wspólnie pracować nad kolejnymi tematami. ZACZYNAMY: 6 lutego 2025 r.
Dożywotni dostęp do nagrań
Możliwość oglądania nagrania w dowolnym czasie daje dużą swobodę, zwłaszcza gdy chcesz dokładnie przeanalizować spotkanie bez presji czasu.
Moje osobista pomoc przez 365 dni
Jeśli napotkasz trudności, możesz do mnie napisać – odpowiem na Twoje pytania przez E-mail, SMS lub WhatsApp.
Bezpłatne dołączenie małżonka
Po zakupie biletu wystarczy, że się do mnie odezwiesz.
Indywidualny tryb zajęć
Czasem życie wymaga zatrzymania się: dzieci, praca, zdrowie. Jeśli zdarzy Ci się opuścić zajęcia, nie musisz oglądać nagrań samodzielnie – możesz dołączyć do kolejnej grupy na żywo bez dodatkowych opłat.
Gwarancja efektów
Jeśli do 20 lutego 2025 r. nie zauważysz satysfakcjonujących efektów, oferuję pełny zwrot kosztów.
🟩BILET
czas na decyzję
Płatność jednorazowa
PLN
597
Bez dodatkowych formalności
płatność co miesiąc
PLN
59
10 × 59,7 = 597 zł
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
Stosowanie metod agresywnych wobec takich dzieci bywa wyjątkowo trudne i często prowadzi do destrukcyjnych zachowań.
Dzieci z ADHD zazwyczaj lepiej reagują na krótkie, konkretne komunikaty oraz przewidywalne struktury. Warto wprowadzać więcej pozytywnych wzmocnień i konsekwentnie unikać agresji, rezygnując z „policyjnych” nawyków w codziennym kontakcie.
Metody, które omawiam, są skuteczne również w pracy z dziećmi z ADHD, jednak wymagają od rodziców więcej cierpliwości i konsekwencji w ich stosowaniu.
Budowanie dobrej relacji w takich przypadkach może być większym wyzwaniem, ale poprawa więzi przynosi nadzieję oraz zwiększa rzeczywisty wpływ na wychowanie tak wyjątkowego dziecka.
Tak, omawiane sposoby są skuteczne w pracy z dziećmi autystycznymi, choć podobnie jak w przypadku dzieci z ADHD, wymagają one pewnych dostosowań, by odpowiadały ich specyficznym potrzebom.
Dzieci autystyczne często dobrze reagują na struktury, przewidywalność i jasne, proste komunikaty. Stosowanie komunikacji bez agresji pomaga, jeśli zachowamy spójność i przewidywalność.
Budowanie relacji opartej na zrozumieniu i cierpliwości pozwala dziecku poczuć się bezpiecznie i zmniejsza napięcie. Ważne jest, aby doceniać każdy drobny postęp i unikać zachowań "policyjnych". Warto zadbać o cierpliwość, gdyż zazwyczaj proces może przebiegać wolniej.
Tak powinno być. Gdyż całą kwotę rozkładamy na 10 lub 20 części.
Po wpisaniu swoich danych, na kolejnej stronie wybierzemy ilość rat i możemy złożyć wniosek do ALIOR o płatności ratalne. Nie jest wymagane posiadanie konta w ALIOR.
Tak, te sposoby mogą być skuteczne także dla młodszych dzieci, choć czasami warto wprowadzić dodatkowe dostosowania, by odpowiadały ich poziomowi rozwoju i potrzebom emocjonalnym.
Dzieci do 10 roku życia często potrzebują prostszych i bardziej bezpośrednich form komunikacji, a także dodatkowego wsparcia wizualnego (obrazki, grafiki, listy). Kluczowe jest również stosowanie podejścia opartego na konsekwencji i przewidywalności, co pomaga młodszym dzieciom zrozumieć zasady i odczuwać bezpieczeństwo. Komunikacja bez agresji pozytywnie wpływa na ich zachowanie, ale warto używać krótkich, jasnych komunikatów, by łatwiej było im przyswoić informacje.
Dostosowanie języka i podejścia może pomóc w zbudowaniu współpracy, poprawie komunikacji i rozwoju wzajemnego szacunku, co będzie solidną podstawą do dalszej pracy wychowawczej.
Tak, taka praca nad relacją z dzieckiem ma sens, nawet jeśli dziecko skończyło 18 lat. Po osiągnięciu pełnoletności młody człowiek wciąż potrzebuje wsparcia, bliskości i przewodnictwa, choć w bardziej partnerskim, dorosłym wymiarze. Budowanie relacji opartej na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i otwartości jest zawsze wartościowe, ponieważ pomaga tworzyć zdrowe więzi, które przetrwają próbę czasu.
Praca nad komunikacją, słuchaniem i rozwiązywaniem konfliktów sprawia, że relacja może stać się dojrzalsza i bardziej zrównoważona, a dziecko – już jako młody dorosły – będzie miało wsparcie, które pozwoli mu lepiej radzić sobie z wyzwaniami życia. Dla Ciebie ta praca może być sposobem na wprowadzenie nowej jakości do Waszej relacji, nawet jeśli niektóre aspekty tradycyjnego wychowania są już za Wami.
Tak, praca nad sobą ma sens nawet wtedy, gdy druga strona wydaje się niechętna do słuchania lub zmiany. Twoje własne podejście, reakcje i sposób komunikacji mogą z czasem wpływać na atmosferę i dynamikę w relacji, nawet jeśli z początku wydaje się, że druga osoba nie chce współpracować.
Kiedy jedna osoba w związku zaczyna zachowywać się spokojniej, z większą cierpliwością i otwartością, często wpływa to również na reakcje partnera. Nawet jeśli mąż czy żona nie są bezpośrednio zaangażowani, widząc Twoje podejście, mogą zacząć odbierać komunikaty w nowy sposób lub stopniowo otwierać się na dialog.
Czasem na efekty potrzeba czasu, ale takie działania pomagają budować relację opartą na szacunku i zrozumieniu, niezależnie od poziomu zaangażowania drugiej osoby.
Zajęcia trwają rok, a moje wsparcie jest dostępne przez cały ten czas, choć dzieli się na dwa etapy o różnej dynamice.
PIERWSZY ETAP:
1. Cotygodniowe spotkania na żywo
Przez 7 kolejnych tygodni, w ustalonym dniu i godzinie, omawiamy wybrany temat zgodnie z planem, analizujemy przykłady i przedstawiamy strategie działania. Możesz zadawać pytania i dzielić się swoimi wątpliwościami.
2. Nagrania z zajęć
Każde spotkanie jest nagrywane i dostępne dożywotnio, więc jeśli nie możesz uczestniczyć na żywo, masz możliwość obejrzenia nagrania w dogodnym dla siebie czasie.
3. Wsparcie indywidualne
W przypadku trudności lub pytań możesz skontaktować się bezpośrednio ze mną przez e-mail, SMS lub WhatsApp, a ja odpowiem na Twoje pytania i pomogę rozwiać wątpliwości.
4. Praca domowa i refleksja
Po każdym spotkaniu otrzymujesz zadania do wdrażania omawianych strategii w życiu codziennym. Wypełnianie Zeszytu Ogrodnika (ZO) oraz ćwiczenie Grosz w Kosz (GwK) to kluczowe elementy wspierające rozwój uważności i zmianę w sposobie komunikacji.
5. Opcja dołączenia partnera
Możesz bezpłatnie dołączyć małżonka, jeśli chcecie wspólnie pracować nad zmianami w rodzinie.
6. Elastyczność w przypadku przerw
Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz kontynuować zajęć, masz możliwość dołączenia do kolejnej grupy bez dodatkowych opłat.
7. Gwarancja efektów
Jeśli do 3 grudnia 2024 roku nie zauważysz satysfakcjonujących efektów, oferuję pełny zwrot kosztów.
DRUGI ETAP:
Trwa 12 miesięcy i opiera się na pracy inicjowanej przez Ciebie. Po zdobyciu podstawowej wiedzy masz przestrzeń, by wdrażać poznane metody w życiu codziennym. To Ty decydujesz, kiedy się ze mną skontaktować, by zadać pytania, przesłać przykłady lub poprosić o wsparcie w trudniejszych sytuacjach.
Te dwa etapy tworzą harmonijną całość – najpierw intensywne, cotygodniowe spotkania, a potem roczne wsparcie, które pozwala na stopniowe, praktyczne wdrażanie wiedzy w życie rodzinne.
Nie ma odpowiedzi?
Napiszesz do mnie?
+48 537-109-949
SMS | WhatsApp
e-mail
benedykt@prostoowychowaniu.pl
Dlaczego pomagam?
Miałem dość „mądrych” teorii, których nie potrafiłem zastosować w praktyce.
Mamy dzieci w wieku 21, 19, 17, 14, 11 i 9 lat. Przez długi czas wierzyłem, że powinienem być twardy, aby nauczyć je szacunku i odpowiedzialności.
BARDZO SIĘ MYLIŁEM.
W ten sposób zniszczyłem relacje z dziećmi. One nie potrafiły budować relacji między sobą i ciągle się kłóciły.
BYŁO CORAZ GORZEJ,
aż pewnego poranka, o 5:15, trafiłem na pogotowie z powodu nerwobólu serca.
ZATRZYMAŁEM SIĘ.
Zacząłem się uczyć, aby zrozumieć, co naprawdę oznacza „bunt nastolatków” i jak praktycznie, a nie tylko teoretycznie, uczyć dzieci szacunku i odpowiedzialności.
DZIŚ ROZUMIEMY NASZE DORASTAJĄCE DZIECI,
a one rozumieją nas. Szanujemy się, pomimo ogromnych różnic. Dzieci również szanują się nawzajem — to było dla nas najważniejsze.
POKAŻĘ CI, CZEGO MY SIĘ NAUCZYLIŚMY
i jak Ty możesz to wdrożyć, aby stać się dobrym i odważnym rodzicem.
Benedykt Ożóg — Ojciec
P.S. Teorii jest wiele, ale ja pokażę Ci praktykę.
Benedykt Ożóg 36-050 Sokołów Młp. Trzebuska 429b NIP 814-146-13-74
email: benedykt@prostoowychowaniu.pl